Keresés a blogban

2017. december 7., csütörtök

Hogyan válassz oktatót!

Amikor  megfogalmazódik egy kozmetikusban a gondolat, hogy sminktetoválni szeretne, az első és legfontosabb kérdés, hogy készen áll e, rá!? Tudja e mire vállalkozik? Igaz ő is vendégekkel foglalkozik, tudja hogyan kell bánni egy klienssel, de a sminktetováló szakma kicsit felelősség teljesebb foglalkozás. Itt nem lehet rossz napod! Nem lehet picit másképp festeni a vendég szemöldökét, mint ahogy megszokta! Nem remeghet a kezed! És még sorolhatnám!
Ami viszont elengedhetetlen, az a tudásszomj, az alázat, pontosság, precízség, művészi készség és sok-sok türelem!



Sok-sok türelem kell a vendéggel szemben. Ő az, aki egy olyan lépésre szánta el magát, amit
mindenki ellenzett. Lehet még ő maga is fél évvel ezelőtt. Ő az, aki bár bizalommal, de rettegve ül be a székedbe. Fél, hogy milyen lesz! Fél, hogy fájni fog-e ! Fél, hogy nem fogja e megbánni! Fél, hogy mit fognak szólni otthon! Ezer kérdése lesz, olyanok amiket már lehet százszor is megválaszoltál neki, de ő az izgalomtól a felére sem emlékszik. Tehát alázattal és óriási türelemmel kell legyél felé. Extrém esetben tetoválás után hívogatni fog, elégedetlenkedni, mert szintén nem jegyezte meg, hogy neki egy hétig sebes lesz a szemöldöke, hogy ha leesik a varr akkor meg világos. Pánikba esik, otthon még mondják neki a sok hozzá nem értő okosságot, ami még jobban elbizonytalanítja. Ez okozhat némi álmatlan éjszakát neked! Felkészültél?
Türelem kell önmagadhoz, a munkához, a fejlődésedhez! Senki nem lesz fél év alatt profi sminktetováló. Rengeteget kell gyakorolnod, gumilapon, papíron, barátnőkön. Minden pillanatban minden lehetőséget meg kell ragadnod, hogy gyakorolni tudjál, hiszen ez az alapja az egésznek. Lesznek napok amikor nem úgy sikerülnek a munkáid ahogyan azt szeretnéd. Türelem, kitartás, gyakorlás! Ha lusta vagy, feladod, bele se kezdj!

Művészi készség...ez tanulható, gyakorolható, nem mindenkiben csorog Picasso vére, de sok- sok gyakorlással művészi alkotások kerülhetnek ki a kezed közül. Mindig pontos és precíz munkára van szükség, ha sietsz akkor is, ha fáradt vagy akkor is! Készen állsz?

Legyél mindig naprakész! Ne elégedj meg soha azzal ami van! Akarj többet, akarj szebbet, de mindig önmagadhoz képest! Sose hasonlítsd össze magad mással. Önmagadhoz képest akarj mindig egy lépéssel előrébb lépni!

A siker kulcsa máris a kezedben van..elméletben :)

Ez egy gyönyörű szakma! Amikor a vendég a tükörbe néz és nem győz hálálkodni neked, mert csodát műveltél vele....az megfizethetetlen! Ezekből a pillanatokból hatalmasat tudsz töltekezni!

Ha úgy érzed készen állsz és már alig várod, hogy hozzákezdj, akkor jön a következő buktató, vagy kérdés:

HOL ÉS KINÉL TANULJAK?

"Mielőtt az ember tanulásra adja a fejét jól meg kell néznie, kihez megy oktatáshoz! Mivel tisztában kell lenni az oktató múltjával, én ezt nem is rejtem véka alá!"  


Óriási kérdés, óriási választás!

Rengeteg sminktetováló van és ugyanilyen sok oktató is. De ki az, aki a legjobb tudást tudja nyújtani?
Én kb 3 éve oktatok sminktetoválókat, tehát e téren nem nagy a tapasztalatom. Sminktetoválás terén annál nagyobb. 2001-ben tanultam meg sminktetoválni, eleinte kozmetika mellett, 2010 óta pedig napi szinten csak ezt csinálom! Rengeteg belföldi és külföldi oktatónál jártam, tanultam, rengeteg cég termékeivel dolgoztam ( Sof-Tap, Baalbek, Purebeau, Swiss Color, Alexandra, Li-pigments, Color inDerm, Biotek) Jelenleg is több pigment családdal és géppel dolgozom. Tudom a miérteket, amiket az elmúlt majdnem 20 év alatt saját bőrömön meg kellett tapasztaljak, mert ugye régen nem voltak facebookos csoportok, ahol feltehettem volna a kérdéseimet. Így mindent magamnak kellett kikísérletezni, kitaposni az utat. Elbukni, felállni. Lehet valaki gyönyörűen tetovál, de ezeket a tapasztalatokat nem fogja tudni átadni neked! Amivel én fél évig kínlódtam azt én most egy mondatban át tudom adni neked, hogy te már ne ess ugyanabba a hibába.
Ennek a tudásnak ára van! Igen! Ezt ne haragudj, de én sem adom ingyen! Túl sok pigmentet és érzéstelenítőt dobtam a kukába, hogy bármit is ingyen tovább adjak, hogy te ne járj így!
Olcsó húsnak híg a leve! Igaz a mondás!
Amit én biztosan nyújtok neked ezért a pénzért, az egy alapos, gyakorlat orientált, fél éves oktatás! Ez ritkaság számba megy! Képzéseim mindegyikét én tartom! Maximum létszám a 2 fő.  Hiszem, hogy ennek van jövője! Hiába tanítanak neked meg bármit is, ha otthon magad kell gyakorolnod. Lehet emlékszel még mit mutattak, de..Jól tartod a kéziegységedet? Jól feszíted a bőrt?Jó mélységben vagy a bőrben? és még sorolhatnám a kérdéseimet. Amikor nálam vagy csak téged figyellek, minden rezdülésedet, hogy az alap dolgok ne okozzanak problémát. Mert ezek csak alap problémák...hol van még ehhez a sminktetoválás. De alapok nélkül minden ház összedől.

Mindenképp nézz körül, hogy milyen lehetőségeid vannak a tanulásra! Ki mióta tetovál? Kiknél tanult? Nagyon fontos, mert azokból tud neked bármit is tovább adni! Rengeteg képzés van amire lehet feleslegesen mentem el, de nem igaz!!! Mindig tanultam valamit! Ha csak morzsákat is szedtem össze, de mára azokból a morzsákból egy hatalmas tudást gyúrtam össze, amit át tudok adni neked.  Légy bátor! Ha nem találsz semmit az oktató múltjáról, de szimpatikus, kérdezd ki! Kérdezd meg mikor hol tanult? Miket tanult? Mutassa meg okleveleit!  Nézz utána a munkáinak? Nézz utána mások hogyan vélekednek róla! Ha nincs a a facebook üzleti oldalán véleményezésre lehetőség, az önmagában elég sok mindent elárul. Ezek az információk fontosak! Óriási lépésre szántad el magad, ne kapkodd el a döntést!

Ha már most az számít ki a legolcsóbb, elbuktál! Utána jön az olcsóbb gép, olcsóbb pigment! Minőséget akarod képviselni a munkáddal, vagy sufniban szeretnél kikötni?! Te is elvárod a fodrászodtól, a műkörmösödtől, hogy minőségi anyagot kenjen rád! Te se csináld másképp!
Gondold át!

Remélem tudtam segíteni!

Üdvözlettel: Gina

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése